👍👍البارت الأول 👍👍
🌸نوفيلا رتيل💔
في إحدى قاعات الافراح لاكبر فندق فى مدينة القاهرة ولما لا واليوم يوم زفاف اجمل عروس وهى رتيل حسن علي ابن عمها وحب عمرها ادهم حسين
سيدة من الفرح.. شايفة العروسة الفرحة مش سايعها ازاى طبعا مصدقت انها اتجوزته
سيدة أخرى.. امال دى كانت هتموت عليه
سيدة أخرى.. الناس دول مش بيتجوزو عن حب لا الجواز بيكون جواز فلوس
(ودا حال كل افراحنا مع الاسف )
رتيل .. بنت خمرية عيون رمادى وشعر اسود مالك يا ادهم انت مش فرحان ليه!!
ادهم بزهق .. ملكيش دعوة بيا افرحى انت بس
رتيل بحزن مدفون .. بس انت كمان لازم تفرح
ادهم .. انا قايم رايح ل سيف
وفعلا سابها وقام وراح ل سيف
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
حسن والد رتيل.. انا مش قادر اصدق إن الجواز تم كنت خايف ابنك يرجع في كلامه وميكملش الموضوع
حسين والد ادهم.. لا طبعا انا ابنى راجل قد كلمته بس انا قلقان من رتيل لما تعرف الحقيقة اننا ضغطنا علي ادهم علشان يوافق يتجوزها
حسن.. المهم عندى انى عملت ليها اللي نفسها فيه هى بتحبه وانا عايزها مبسوطة مش من حقها وهو الوحيد اللي هيقنعها بالعملية
رتيل من وراهم .. عمو حسن
التفتو ليها بخوف انها تكون سمعت كلامهم
رتيل بمرح.. ممكن اخد بابا حبيبي نرقص سوا
حسن بارتياح .. طبعا يا عمرى كله
عند ادهم وسيف
سيف .. فك وشك دا شوية كده ما ينفعش الناس تقول ايه!!
ادهم.. يقولو ايه هيقولو واحد متجوز غصب عنه علشان البرنسس أمرت
سيف .. حرام عليك يا ادهم رتيل طول بتحبك وانت كمان كنت بتحبها ايه اللي غيرك من يوم ما سافرت
ادهم .. بقولك ايه سبنى في حالى انا ساعات بفكر اسيب الفرح وامشي وبانتباه شفت جنى النهاردة
سيف بأرف .. اه شوفتها الصبح ليه ؟
ادهم .. كانت كويسه ؟عاملة ايه؟
سيف .. ادهم انت اتجوزت واحدة مصر كلها بتحسدك عليها طيبة واخلاق عالية وبتحبك وفي الأخر يعجبك جنى دى كلها صناعى وبشعرها دا شبه الشيطان لكن رتيل دا كفاية جمال عيونها
ادهم بغضب .. جرا ايه انت هتعاكس رتيل قدامى
سيف .. طيب ما انت بتغير عليها اهو
ادهم .. لا دى مش غيره دى بنت عمى وقدام الناس مراتى يعنى خف من الكلام عليها انا هروح قولها نروح زهقت من التمثيل
وانتهى الفرح وفضل العروسين في نفس الفندق
عند جناح العرائس
ادهم فتح ودخل رتيل واقفة مكسوفة
ادهم بجمود .. هتفضلي عندك كتير ادخلي
رتيل بصة ليه بصه بمعنى مش فاهمة
ادهم .. بتبصي كده ليه ادخلي واخلصي
رتيل فعلا دخلت .. احممم ادهم انا فرحانة جدا وانت
ادهم .. بسخرية طبعا البرنسس فرحانة علشان وصلت لهدفها
رتيل بعدم فهم.. هدف هدف ايه!!
ادهم بكل غل وغضب .. بصي بقا بلاش وش الطيبة دا انا زمان كنت بصدقة لكن دلوقت لاء ولازم تعرفي كمان ان جوزانا تم بأوامر من والدك علشان البرنسس ممكن تموت لو متجوزتش ادهم بس انا بقولك انا عمرى ما هشوفك زوجة ليا وعلشان الموضوع يتقفل انت بكره تكلمى عمى وتقولى انك هتعملى العملية علشان اللعبة دى تنتهى مفهوم
رتيل بصدمة وعدم فهم وانكسار جميع من المشاعر والأحاسيس المختلطة .. ع ع عملية ايه وازاى جوازنا اوامر انا مش فاهمة حاجة
ادهم حس انها فعلا متعرفش الحقيقة بس مش قادر ينسا اللي حصل منها زمان وازاى خانته
ادهم استدعا كل القسوة بداخله .. انت عندك كانسر مخ ولازم تعملى عملية بسرعة وعمى خايف انك ترفضى تعمليها وعلشان كده طلب انى اتجوزك علشان اقنعك ولو مت يبقا حققتى كل احلامك وصلت ولا نعيد من الاول
رتيل بانهيار.. حرام عليكم ليه عملتو كده ليه وانت ليه وافقت
ادهم قرب عليها .. وافقت علشان اشوف النظرة دى انى اكسرك زى كسرك ليا زمان
رتيل .. انت بتقول ايه ؟ انت مش طبيعي لا يمكن تكون طبيعى لايمكن
ادهم .. ولسه لما تعرفي ان لو العملية نجحت وعشتى عمرى ما هطلقك وهتجوز عليكى لازم اكسرك وبكره تقولى ادهم قال
رتيل بشجاعة مصطنعة .. ومين قالك انى هوافق انت واحد مريض ولازم تتعالج
ادهم.. لو علي المرض انت اللي مريضة ويلا ادخلي نامى يا ريتو
رتيل بصدمة.. انت لسه فاكر !!!
ادهم.. فاكر انا فاكر كل حاجة بما فيها اللي عملتيه
رتيل .. عملت ايه انت سافرت ورجعت واحد معرفوش حولت افهم دايما كنت بترفض ايه اللي عملته فهمنى
ادهم.. بعدين كله هيبان يا ريتو يلا نامى
دخلت رتيل خائبة الامل ومنكسره مدمرة من كل اللي واثقت فيهم هما اللي خنوها
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
وانتهى الليلة بكل ما فيها من وجع وعذاب وجاء اليوم التالي ليحمل عذاب اخر ل رتيل
ادهم صحى من نومه واتوضا واده فرضه وخرج وشاف رتيل .. انا خارج و ياريت متتصليش بيا ولما اعوز ارجع هرجع
رتيل بعد خروج ادهم زاد الصداع جدا ولكن اتجهت لاكتر شئ يريحها الي الصلاة وقراءة القرآن
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
في النادى
سيف باستغراب .. ادهم بتعمل ايه هنا
ادهم .. هكون بعمل ايه شوفت جنى ولا لسه مجتش
سيف .. انت مش طبيعى سايب رتيل تانى يوم فرحكم علشان جنى مش ممكن
صوت من وراهم .. ويسيب الدنيا كلها علشانى
ادهم.. طبعا يا جنا
سيف بأرف .. انا ماشي سلام
ومشي سيف وفضل ادهم مع جنا طول اليوم
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
عند رتيل
رتيل الصداع زاد جدا ومش عارفة تعمل ايه
واتصل بيها والدها.. سلام عليكم ازيك يا احلى عروسة
رتيل بصوت حاولت يكون طبيعى.. ازيك انت يا بابا وحشتني جدا بس دموعها خانتها
حسن بقلق.. مالك يا رتيل أنت زعلانة
رتيل بمرح مصطنع.. انت هتزعلنى بالعافية انا كويسة بس انت وحشنى قوى عمرى ما بعدت عنك
حسن.. وانت كمان بس دى سنة الحياه ادينى ادهم اسلم عليه
رتيل .. ادهم اه ادهم في الحمام لما يخرج هخليه يكلمك
حسن .. ماشي يا قلب بابا عايزة حاجة منى
رتيل .. سلامتك سلام يا حبيبي
وقفلت رتيل والوجع بيزيد جدااااااا
رجع ادهم ودور علي رتيل لقها نايمة علي سجادة الصلاة جنبها المصحف
ادهم .. انت ازاى كده ازاى بميت وش انت فعلا طيبة وانا اللي فهمت غلط ولا انت ممثلة شاطرة وراح علشان يخليها تقوم تنام وقرب عليها
ادهم .. رتيل رتيل رتيل
رتيل .. لارد
ادهم قلق وقرب منها .. رتيل رتيل قومى علشان تنامى علي سريرك وشالها من وضع السجود كان مغمى عليها وبتنزف من الانف
ادهم بخضة وخوف حقيقي .. رتيل رتيل حبيبتى وشالها وطول الطريق بيكلمها وهى مفيش استجابه نهائي
وصل المستشفى
وهناك اتعرف انها مخدتش المسكن بتاعها والحالة اتدهورت جدا ولازم يتحدد ميعاد العملية
حسن .. عملت فيها ايه كانت امبارح طايرة من الفرح
حسين .. اهدى بس يا اخوى هيعمل فيها ايه
وادهم كان في دنيا تانية ازاى نسي انها مريضة عايشة المسكنات ازاى صدمته فيها زمان وصلتو لمرحلة القسوة دى فاق علي صوت رتيل
رتيل بتعب.. ادهم معملش حاجة انا اللي مخدتش العلاج
حسن بشك .. ازاى رفضتى العلاج وهو بيتحط في العصير من غير ماتعرفي الدكتور بيقول كمان انك متكلتيش من مده
رتيل بحزن حاولت مايبنش.. اصل كنت مبسوطة قوى وادهم كل ما يتحايل عليا اشرب او اكل ارفض وبعدين كله خير انا موافقة اعمل العمليه مش دى رغبتك
حسن.. انا هروح الدكتور نحدد الميعاد خليك مع مراتك وقبل مايخرج همس ل ادهم انا عارف انها بتكدب بس معلش هعمل نفسي مش شايف خلي بالك منها
وخرج حسن وحسين بعد مانظرة له نظرة كلها غضب
ادهم.. ليه كدبتى وقولتى كده
رتيل .. بألم مفيش حاجة مستاهله انهم يزعلو منك انت اللي فاضل ليهم
ادهم بخوف عليها حقيقي.. متقوليش كده انت هتعملى العملية وكله هيبقا تمام صدقينى
رتيل.. تفتكر هتفرق ادهم ممكن طلب منك
ادهم .. طبعا
رتيل .. قولى ليه بتكرهنى كده!!!!!
ادهم.. انا عمرى ما كرهتك انا موجوع منك
رتيل .. ليه ؟؟!!!
ادهم .....
دخل حسن وقاله إن العملية بعد بكرة
وجاء يوم العملية
رتيل بدموع .. انا مش خايفة بلاش دموع علشان خاطرى
حسن ورتيل في حضنه.. مفيش دموع بس انت هترجعى لينا كلنا
حسين.. طبعا هترجع دى اقوى من اى حاجه صح يا رتيل
رتيل .. اكيد وكله خير روجوعى ليكم او عدمه خير يا بابا
ادهم.. انا عارف انك قوية وهترجعى تانى ونظر نظره هى احتارت في تفسيرها
ودخلت بالفعل غرفة العمليات
وكان الوقت يمر ببطء شديد
ادهم.. هما اتاخرو كده ليه ؟
حسن .. خير إن شاء الله ربنا مش هيحرمنى منها
سيف .. اهدى يا ادهم هتخرج رتيل قوية وبتحبك وهتخرج علشانك
وفعلا خرج الدكتور.. الكل جرى عليه ما عدا ادهم خايف من اللي هيقوله
الدكتور.. اهدو يا جماعة خير إن شاء الله متحفوش هى الحمد لله أحسن وهتتنقل العناية لوقت الأفاقة وان شاء الله هتبقا كويسة
ادهم بفرحة .. بجد يعنى رتيل بقت كويسة
الدكتور .. ايوة وعلي فكره المدام بتحبك جدا طول الوقت بتقرأ قرآن او بتنادى عليك حمد لله على سلامتها
ادهم . . الحمد لله
وفعلا فاقت رتيل وبقت احسن وطول الوقت ادهم معاها .دايما نفس النظرة اللي مش فاهما
رتيل.. انا خارجة بكرة ممكن نتكلم
ادهم .. اكيد
رتيل .. انا بشكرك علي وقفتك معايا بس خلاص انا بقيت احسن وممكن احممممم ممكن يعنى
ادهم .. ممكن ايه
رتيل بدموع .. نطلق !!!!!
ادهم .. انت عايزة تطلقي وانا اللي قولت انك اتغيرتى لكن زى ما انت لما تطمنى انك ملكتينى ترمينى بس لاء المرة دى لاء واجهزى للجاى يا مدام ادهم
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
وبكده خلص البارت 😍 الاول ميرا إسماعيل 😘